از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

 با توجه به صرف هزینه های گزاف و غیر ضروری در مراسمات عزا و عروسی مردم زرقان عزم خود را جزم کردند تا این هزینه ها را کاهش دهند.

اعضای شورای اسلامی روستای زرقان همراه با جمعی از بزرگان و معتمدین در محل مسجد جامع گرد آمدند و در خصوص میزان مخارج مراسم های عروسی و عزا تصمیمات خوب و خداپسندانه ای گرفتند.زرقانی ها با خود عهد کردند از این پس در مراسم های عزا یا عروسی خود مصوبه های زیر را اجرا کنند:

۱مخارج شب اول و روز هفتم و روز چهلم عزا  کاملاً حذف گردد.

۲مخارج روز ختم مجلس فقط مردها به صورت عمومی باشد و خانمها به صورت دعوت خصوصی باشد، و اگر کسی نخواست خرج بدهد  فقط پذیرایی کنند.

۳توضیع و نصب پلاکارت و پرچم فقط توسط خانواده متوفی صورت گیردو دیگران پلاکارت نصب ننمایند.

۴اهالی روز دوم عزا بر سر خاک نروند و مراسم روز عزا صبح از ساعت ۸ الی ۱۱ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل مسجد برگزار گردد.

۵در خصوص مراسم های عروسی هم تصمیم براین شد که از این پس تنها به صورت کارتی و دعوت خصوصی باشد.

منبع: سایت جغتای سلام.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 آذر 1387برچسب:راده زرقانی ها برای کاهش هزینه های مراسمات جشن و عزا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دهکده بنیس شبستر روستای نمونه کشوری شد

تبریز- خبرنگار کیهان:

    دهکده زیبا و سرسبز بنیس در پنج کیلومتری شمال شبستر در استان آذربایجان شرقی به عنوان روستای نمونه کشوری انتخاب شد.

    مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی مشارکت جدی و برجسته روستائیان بنیس در برنامه های توسعه محلی و تاسیس مراکز دانشگاهی و تولیدی را از دلایل عمده انتخاب این دهکده به عنوان روستای نمونه ذکر کرد.

    صفر اصغری گفت: تاکنون 80 نفر «بنیسی» که پیشتر در تهران سکونت داشتند، به خاطر وجود اشتغال محلی به روستای خود بازگشته اند و در همین حال 500 خانوار نیز آماده برگشت از تهران می باشند. وی ادامه داد: کارخانه صنایع غذایی این روستا 200 نفر را مستقیما جذب کار کرده و با خودیاری اهالی محل، واحد «پیام نور» بنیس نیز راه اندازی شده است.

    تهیه برنامه پنجساله توسعه دهکده «بنیس» از موارد حائز اهمیتی است که برای آن مردم، شورای اسلامی و دهیار روستا، 70 میلیاردریال اعتبار در نظر گرفته اند.همچنین با صرف 5/7 میلیارد ریال توسط مردم روستا، مجتمع فرهنگی بنیس احداث شده و مجتمع گل خانه ای نیز در نظر گرفته شده است.

    بنیس 2هزار نفر جمعیت دارد و باغ های سرسبز و زیبا به صورت کمربندی زنده که بوسیله آب قنات و جویبارها تشکیل یافته، از کوهساران محلی سیراب می شوند. این دهکده، در سال 78 از سوی «یونسکو» به عنوان روستای نمونه، مطرح شده بود.

 

منبع : روزنامه کیهان

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 13 دی 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در قسمت اول مقاله قول داده بودیم که در مقالات آینده ، ویژگیهای یک جامعه یا یک روستای ایده ال و موفق را برشماریم.بر همین اساس در این مقاله به یکی از این ویژگیهای مهم خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 خرداد 1390برچسب:چگونه ,می شود ,یک ,روستای ,موفق ,داشت,چگونه می شود یک روستای موفق داشت؟, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امکاناتی در این روستا به چشم می خورد که متاسفانه بسیاری از روستا ها فاقد آن می باشند. این امکانات عبارتند از: ۱-طرح هادی اجرا شده، به طوری که جدول های کنار جاده نقاشی شده است. ۲-دارای دو میدان در داخل محل. ۳-دارای زمین ورزشی به به متراژ ۰۰۰/۷۰متر مربع و زمین فوتبالی که در اطراف آن پیست تارتان نصب شده است. ۴-سالن همایش مجلل جهت برگزاری جشن های مختلف. ۵-دفن بهداشتی زباله در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع همراه با وسایل حمل و نقل و دفن بهداشتی۶-مساجد و حسینه های زیبا با معماری اسلامی. ۷-کتابخانه مجهز همراه با چند دستگاه کامپیوتر. ۸-مدارس ابتدایی- راهنمایی و دبیرستان ۹-دارای پارک بسیار زیبا و قشنگ ۱۰-دفتر شورا و دهیاری. و دهها امکانات ریز و درشت دیگر که این روستا را واقعا به عنوان یک روستای نمونه معرفی کرده است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 خرداد 1390برچسب:چگونه, می شود, روستایی ,موفق ,داشت,چگونه می شود روستایی موفق داشت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 حقوق شهروندی از اهم مباحث حقوق بین‌المللی و حقوق ملل است و ارزش ذاتی این مقوله تا جایی است که آن را در شمار مباحث محوری حقوق معاصر قرار داده است. بحث حقوق شهروندی و حقوق بشر در . . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:حقوق شهروندی ,حقوق بین‌المللی, حقوق ملل ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماده 69(اصلاحی 6/7/1382) - دهیار به مدت چهار سال انتخاب و وظایف زیر را به عهده دارد. . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:دهیار,وظایف دهیار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود